Du nämner inte vilken motor det rör sig om, men är det en 1,3 motor så kan det vara hallgivare på denna som är defekt som med går att funktionstesta att den pulsar som den skall vid körning på startmotorn, denna ser iaf till denna motor ut som så:https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=1478290&CarReference_ID=5322&CategoryType_ID=1 som brukar vara det "vanliga" efter tändmodul som ju är bytt på denna.
Som rubriken lyder. Min Opel Corsa -88 dör utan förvarning. Inte ens en hostning.
Jag har haft det här felet länge nu och det har blivit värre med tiden.
Första gången så dog bilen helt plötsligt. Efter nån minut så startade bilen igen, utan problem, och jag kunde köra någon mil innan den dog igen.
Nu kan jag knappt starta och köra 500 meter innan den dör och jag måste vänta 30-60 minuter innan den går att starta igen.
Jag har bytt tändspole, tändmodul och batteri men inget har hjälpt.
Jag har läst lite på forumet och fick veta att en givare som sitter inne i tändhuset kan orsaka att motorn dör.
Kan man testa den givaren på något sätt och se om den är trasig? Finns det några mätvärden? Kan man använda en vanlig multimeter?
Tack på förhand!
Jag har haft det här felet länge nu och det har blivit värre med tiden.
Första gången så dog bilen helt plötsligt. Efter nån minut så startade bilen igen, utan problem, och jag kunde köra någon mil innan den dog igen.
Nu kan jag knappt starta och köra 500 meter innan den dör och jag måste vänta 30-60 minuter innan den går att starta igen.
Jag har bytt tändspole, tändmodul och batteri men inget har hjälpt.
Jag har läst lite på forumet och fick veta att en givare som sitter inne i tändhuset kan orsaka att motorn dör.
Kan man testa den givaren på något sätt och se om den är trasig? Finns det några mätvärden? Kan man använda en vanlig multimeter?
Tack på förhand!