Hej!
Har du känt på pumpen när bilen går, om den vibrerar/arbetar?
Prova att dra loss bensinslangen och starta sedan bilen för att se om det kommer nån soppa eller inte. Reläet till bensinpumpen borde sitta i säkringsboxen som torde vara belägen i motorrummet, brukar vara ett svart eller genomskinligt lock som man får ta loss för att komma åt reläerna och säkringarna. Har du tur står det på locket vilket relä som hör till pumpen.
Andra förslag på fel kan vara lamdasonden, luftmassemätaren, spjällägesgivaren, styrboxen, eller ett fel på kallstartsventilen (vilket kan leda till att bilen får för mycket soppa), etc. etc.
Vill inte skrämma dig men har tyvärr en bil med exakt samma symptom som jag inte fått ordning på, än...
//Markus
Har du känt på pumpen när bilen går, om den vibrerar/arbetar?
Prova att dra loss bensinslangen och starta sedan bilen för att se om det kommer nån soppa eller inte. Reläet till bensinpumpen borde sitta i säkringsboxen som torde vara belägen i motorrummet, brukar vara ett svart eller genomskinligt lock som man får ta loss för att komma åt reläerna och säkringarna. Har du tur står det på locket vilket relä som hör till pumpen.
Andra förslag på fel kan vara lamdasonden, luftmassemätaren, spjällägesgivaren, styrboxen, eller ett fel på kallstartsventilen (vilket kan leda till att bilen får för mycket soppa), etc. etc.
Vill inte skrämma dig men har tyvärr en bil med exakt samma symptom som jag inte fått ordning på, än...
//Markus