Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

opel corsa la av o startar inte,

Startad av chevablazer · 2011-08-03 · 1 svar

chevablazerTrådstart
hej,har en opel corsa -93 runda mod,som började med att den la av,då väntade man en lten stund,och provade igen,då startade den igen o fungerade till nästa gång det vart likadant,men nu är den sten död,ingen gnista,har bytit rotor o fördelare,bytt beg tändspole o tändmondul,men ingen gnista fortfarande,det surrar i tanken när man vrider på tändningen,det sitter ju en givare i fördelaren o en vid vevaxeln,finns det något mer som kan strula o hur o om man kan kolla om dom är hela eller trasiga

tacksam för ideer o tips

mvh
slirfeldt
Jo det låter som ett värmerelaterat fenomen och sådana brukar kunna orsakas av defekt hallgivare som sitter i fördelaren som man där med provlämpa kan kontrollera att denna ger pulsspänning vid startförsök. Till att nämd vevaxel lägesgivare kan vara defekt låter som sagt mest troliga orsaken i detta fallet.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil