Jo det låter som ett värmerelaterat fenomen och sådana brukar kunna orsakas av defekt hallgivare som sitter i fördelaren som man där med provlämpa kan kontrollera att denna ger pulsspänning vid startförsök. Till att nämd vevaxel lägesgivare kan vara defekt låter som sagt mest troliga orsaken i detta fallet.
hej,har en opel corsa -93 runda mod,som började med att den la av,då väntade man en lten stund,och provade igen,då startade den igen o fungerade till nästa gång det vart likadant,men nu är den sten död,ingen gnista,har bytit rotor o fördelare,bytt beg tändspole o tändmondul,men ingen gnista fortfarande,det surrar i tanken när man vrider på tändningen,det sitter ju en givare i fördelaren o en vid vevaxeln,finns det något mer som kan strula o hur o om man kan kolla om dom är hela eller trasiga
tacksam för ideer o tips
mvh
tacksam för ideer o tips
mvh