Skulle vara bra med ett kopplingschema över detta, men normalt skall det vara en pulserande signal från hallgivaren vid startförsök vid fullgod funktion hos denna.
Hej.
Jag har en Opel corsa swing 96.
Startmotorn snurrar men motorn hoppar inte igång.
Tändningen ger bara en gnista från tändspolen. Ingen gnista när starmotorn går. Bränsle kommer fram till insprutningsenheten. Det hjälper inte med stargas även om bilen har ger en tendens att vilja starta.
Har mätit på hallgivaren och får 12 Volt mellan stift 1 och 3. Och ständig singnal på stift 2 där det ska blinka.
Kan det vara fel på hallgivaren?
Någon som har ett förslag?
Glad för svar Hagen
Jag har en Opel corsa swing 96.
Startmotorn snurrar men motorn hoppar inte igång.
Tändningen ger bara en gnista från tändspolen. Ingen gnista när starmotorn går. Bränsle kommer fram till insprutningsenheten. Det hjälper inte med stargas även om bilen har ger en tendens att vilja starta.
Har mätit på hallgivaren och får 12 Volt mellan stift 1 och 3. Och ständig singnal på stift 2 där det ska blinka.
Kan det vara fel på hallgivaren?
Någon som har ett förslag?
Glad för svar Hagen