@opel-01 28782 wrote:
Hej Håkan! jag har haft problem med hastighetsmätaren på våran Frontera! vi började med att byta ut givaren som sitter på växelådan, kostade ca 2.400:- men de var kvar samma problem i alla fall. Fungerar i bland och sedan helt död, till slut så var det ett byte av hela mätaren som gällde innan den åter fungerade/Kenneth
Hej
Är det någon i detta forum som vet vad som brukar vara problem med hastighetsmätarna på fronteror då det verkar som de krånglar på vara och varannan bil. Är det en elektriskt sensor på lådan eller en mekanisk vajer som går direkt upp till mätaren. Har inte plockat isär instrumentbrädan ännu men skall riva den så fort jag får tid. Mätaren fungerar för det mesta men ibland så är den stendöd.
Även varvräknaren kan vara död ibland men det tror jag är ett annat fel.
Bilen är en frontera -01 med 3,2 l bensinmotorn / Håkan
Hej Håkan! jag har haft problem med hastighetsmätaren på våran Frontera! vi började med att byta ut givaren som sitter på växelådan, kostade ca 2.400:- men de var kvar samma problem i alla fall. Fungerar i bland och sedan helt död, till slut så var det ett byte av hela mätaren som gällde innan den åter fungerade/Kenneth