Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Opel Kadett 89:a som rycker!!

Startad av Havoline · 2006-11-16 · 2 svar

HavolineTrådstart
Hej på er.

Här ska ni få något att bita i!!!

Det är så att jag har en Opel Kadett E 1.6 med mono inspruting, som jag har följande problem med. Den rycker när jag håller jämn gas och den tappar orken (fart). Men när jag trycker ner gasen så svarar bilen som den ska.. mycket märkligt.

Det jag har gjort med bilen är följande:

Bytt olja + filter
Tändstift
Fördelarlock + rotor
Luftfilter
Bensinfilter
Tömt tanken och hällt i ny bensin
Mätt upp tändkablarna, de såg bra ut.
Bytt slangen till mapsenson.

Hmm, Det ska nog vara allt, men vad kan det vara för fel.. Ge mig lite tips.

Tack på förhand!
batula
Skulle bara medela att felet på bilen var Lambdasonden som hade gått sönder. Så nu vet ni om nu får samma problem. :)
slirfeldt
Jo det är mer än en gång som just lambdasonden kan strula och kontrolleras bara dess funktion innan onödiga byten sker så är ju det bara bra,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil