Kan röra sig om slitna synkringar för dessa växlar, vilket ger dessa klassiska fenomen,, kan hjälpa med att byta oljan i växellådan, men annars är det en bättre begagnad dito som gäller, vet inte annars om detta är något opelspecifikt problem,,,
Särskilt när bilen blivit varm är det problem med 1an och 2an. Övriga växlar går fint att lägga in. Ibland verkar det att man kan få in ettan genom att först backa, eller lägga in 3an och sedan 2an. Någon Opel-erfaren som har ett tips. Årsmodell 88 som bara gått 12000 mil.