Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

opel omega 2,5tdi får inget bränsle

Startad av kvarnis77 · 2012-02-18 · 1 svar

kvarnis77Trådstart
hej vet någon var bränslepumpen sitter på en opel omega 2,5 tdi en års 98 a... det måste vara den som krånglar.. bilen går runt osv men vägrar starta hostar bara som om den inte får tillräckligt med diesel...trodde först det var någon form av ispropp,, men icke.. hör inte längre surrandet från soppa pumpen längre..så därför lär det nog vara den...suck
slirfeldt
Du har förstås kontrollerat dessa säkring? Dess bränslepump sitter på sedvanligt ställe i tanken och ser ut som så lös komplett med tankarmaturen:https://bilder.lagabasen.se/delar/1086/1086491548vy1.jpg och finns för runt 500:- och uppåt hos skrotarna.

Så innan eventuellt pumpbyte så kolla upp att det verkligen finns spänning till dess kablage där under baksätet.
Där man vanligen med brukar komm år tankarmaturen med.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil