Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

opel omega-95

Startad av andreas7902 · 2010-03-30 · 2 svar

andreas7902Trådstart
Tänkte höra om nån vet vad som kan vara fel på min bil!!

Sambon körde hem den igår och stod på tomgång då det kom rök och luktade bränd elektronik sen stannade den......

När jag nu vrider på nyckeln slår tillslaget till men sen ingenting motor går inte runt..

Har kollat att motorn går runt genom att man dra runt den på veven kammrem ok och hittar inga trasiga säkringar eller brunna kablage...

skulle vara kanon om nån visste mer om detta

Tacksam för svar
berit
Luktade det bränt och rök från motorrummet?

Antagligen en kärvande startmotor som fastnat inkopplad och brunnit upp :x

Bara att byta i så fall..
Ripipip
kan det vara så enkelt så känns det isåfall kanon men stannar bilen av det oxå för den gick ju på tomgång då det hände och dog av efter

Fler trådar i Hjälpforumet Bil