Hej
Jag har en vectra -03 med automatlåda som krånglar med växlingen.
När bilen är kall så ärdet bara att köra iväg och bilen drar på alla växlar.
Efter en liten stund eller när jag bromsar in för tex. en rondell så vill bilen inte dra utan verkar ligga kvar på 5:an. Lägger jag in handväxling så startar bilen på 2:an och vid nästa växling så smäller det till och 5:an går in med ett ryck.
Bilen har gått ca 13000 mil.
Opelverkstaden har felsökt, uppdaterat programvaran för både motor och låda och bytt olja i lådan( inget fel på oljan,ren och luktar inte bränd) Inga felkoder kommer upp mer än givare för ingående axel i vx-lådan. Felkoden nollad och en ärgad kontakt är rengjord, och enl. verkstaden skall inte felkoden komma tillbaka. Verkstaden har flaggat för byte av styrbox för vx-lådan, boxen kostar ca 10.000 och är det inte felet så får jag stå för kostnaden enl. kundmottagaren.Jag har i nuläget kostat på felet 1200 kr, och har inte lust att köpa en ny styrbox om den inte är felande. Är det någon som känner igen felet?
Jag har en vectra -03 med automatlåda som krånglar med växlingen.
När bilen är kall så ärdet bara att köra iväg och bilen drar på alla växlar.
Efter en liten stund eller när jag bromsar in för tex. en rondell så vill bilen inte dra utan verkar ligga kvar på 5:an. Lägger jag in handväxling så startar bilen på 2:an och vid nästa växling så smäller det till och 5:an går in med ett ryck.
Bilen har gått ca 13000 mil.
Opelverkstaden har felsökt, uppdaterat programvaran för både motor och låda och bytt olja i lådan( inget fel på oljan,ren och luktar inte bränd) Inga felkoder kommer upp mer än givare för ingående axel i vx-lådan. Felkoden nollad och en ärgad kontakt är rengjord, och enl. verkstaden skall inte felkoden komma tillbaka. Verkstaden har flaggat för byte av styrbox för vx-lådan, boxen kostar ca 10.000 och är det inte felet så får jag stå för kostnaden enl. kundmottagaren.Jag har i nuläget kostat på felet 1200 kr, och har inte lust att köpa en ny styrbox om den inte är felande. Är det någon som känner igen felet?