FforsbytarzanTrådstart2008-06-11Hej har en opel tdi -98 som har blivit väldigt slö.
Det finns inge ork en omkörning är bara att glömma är det nån som har nå förslag vad det kan vara för fel?
Lätt startad och går rent i motorn.
Tack sam för hjälp
Hej har en opel tdi -98 som har blivit väldigt slö.
Det finns inge ork en omkörning är bara att glömma är det nån som har nå förslag vad det kan vara för fel?
Lätt startad och går rent i motorn.
Tack sam för hjälp
Luftfiltret?
Det skulle kunna vara det, när bytes filtret senast?
Kolla så att alla slangar mellan turbon och själva motorn är hela och sitter som de ska. Även den lilla slangen vid turbon.
När byttes luftfilter/bränslefilter senast?
Det är svårt att säga vad det är om det inte är nåt tydligt fel, som en trasig slang tex. Det går att läsa av felkoder på den, då får du svart på vitt på vad som är trasigt!