Visst är det så. Eller rättare sagt så får motorn en tunnare blandning (mer luft) vilket skulle behöva kompenseras med andra munstycken i förgasaren... egentligen vore det vettigaste att slänga in originalfilter, iaf under vintern :-)
Har ett BMC öppet filter i min pärla...tycker att den går lite sämre nu på vintern.
Kan det bero på att motorn får för kall luft?
För den går nästan bättre om man inte ger riktigt full gas....