Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

oppling saab 9000

Startad av hiawhata72 · 2007-11-24 · 1 svar

hiawhata72Trådstart
Hejsan, har en saab 9000 som kopplingen krånglar, svårt att få i växlarna när man står still. Den slirar inte, utan har typ drag läge på 1,2an och backen.
och skårar då.Trögt att växla när man kör.
Luftade kopplingen med tryck från ett däck och tyckte att det kom så lite vätska att något måste vara fel, men körde bilen halva dan och hade inga problem med kopplingen, men sen kom samma problem tillbaks..
Funderar om det kan vara slav cylindern eller urtrampningslagret eller?????
Nån som vet!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hiawhata... Leksand till Elitserien
slirfeldt
Troligt verkar det inte vara något fel med lamell/urtrampningslagret, utan vanligast då brukar vara slavcylindern på dessa som börjar bli trötta, vid luftning av systemet bör det komma rilkligt med soppa.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil