H.
Jag har problem med kylaren, som sprutar och läcker lite här och där ibland.
Misstänker att kylaren är sönderrostad och att kylarlocket inte fungerar.
Om man köper en ny kylare, får man med kylarlock då ? kylarlocken verkar ha utgått.
Autoexperten sa att antagligen inte, men han hade ett som skulle passa men det var 11kg, vilket låter jädrigt mycket.
På det befintliga kylarlocket står det bara 0.9, i reparationshandboken står det
'Radiator cap pressure cap rating' 15 psi.
15psi är 1.035 bar (ungefär som kg)
Vilket är rätt och vilket tryck pallar kylaren med ?
/TN
LLars Arnell2006-07-19 · #Googlade lite på Radiator cap pressure cap rating och jäklar vad info det finns om tryck och kylare och det verkar som han menade 11PSI istf kg, och det verkar nästan duga.
/TN