Det med kopplingen har jag inte någon bra teori om, men vad gäller det andra, det är inte så att drivremmen till generatorn och styrservon har gått av?? Låter ganska troligt om felen kom samtidigt...
Hej,
Ägare till SAAB 9000, -96 som gått ca 27ooo mil här. Snälla hjälp mig någon, vad kan det vara för fel, jag kan inte detta med bilar.
Igår körde jag den på en skumpig väg, parkerade och skulle 5 tim senare köra den igen.
1. Upptäcker då att kopplingen är jättetrög men funkar.
2. Efter ngn km börjar batteri/generatorlampan lysa.
3. Styrningen/servon la av. Jag kunde knappt få bilen att svänga, ratten satt som fastväxt.
Lämnade bilen och hämtade den senare, kopplingen verkade inte trög längre. Körde hem den med våld. Nu står den hemma och jag undrar om detta blir dyrbart. Finns det någon som har någon tanke på vad det kan vara?
Kan något hoppat loss då jag körde på den skumpiga vägen?
Bilen är annars en pärla.
Ägare till SAAB 9000, -96 som gått ca 27ooo mil här. Snälla hjälp mig någon, vad kan det vara för fel, jag kan inte detta med bilar.
Igår körde jag den på en skumpig väg, parkerade och skulle 5 tim senare köra den igen.
1. Upptäcker då att kopplingen är jättetrög men funkar.
2. Efter ngn km börjar batteri/generatorlampan lysa.
3. Styrningen/servon la av. Jag kunde knappt få bilen att svänga, ratten satt som fastväxt.
Lämnade bilen och hämtade den senare, kopplingen verkade inte trög längre. Körde hem den med våld. Nu står den hemma och jag undrar om detta blir dyrbart. Finns det någon som har någon tanke på vad det kan vara?
Kan något hoppat loss då jag körde på den skumpiga vägen?
Bilen är annars en pärla.