Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Parkeringsbroms tar dåligt Escort -87...

Startad av sarra · 2004-02-12 · 4 svar

sarraTrådstart
Det går ju inte att justera vajern någonstans, ca 2mm beläggmaterial kvar på beläggen. Räcker det att byta till nya belägg eller finns det något annat sätt att justera parkeringsbromsen?
·
Justerar man inte på baksidan av handbromsspaken?
kenan
Vajern justeras under bilen framför bränsletanken. Det finns två plastmuttrar som man justerar med.
Bozzle
Det ska vara självjustering på en Escort-87 så det måste vara så att du har ett fel på den. Alltså på självjusteringen.
CarMan
Justeringen under bilen andvänder man när man byter Wire, sen 'r systemet självjusterande.
Plocka isär o kolla så inget kärvar eller rapper över

Fler trådar i Hjälpforumet Bil