Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

PASSAT -91 AC gas

Startad av kustguiden · 2009-07-02 · 3 svar

kustguidenTrådstart
Är det någon som vet hur och med vad för typ av gas man fyller den gamla 91:an med utan att behöva convertera om AC helt och hållet?
aw73
är det ett gammal system med R12 eller nyare med R134 ??
tja. man ska kunna konvertera till R134 men man måste veta hur man gör
kanske haynes har någon vettig bok inom detta område
för att köpa GDS-utrustning kan man gå hit:
https://www.car-air-conditioning-supplies.com/

:-)
Rimsky
Jag tömde mitt system med R12 och fyllde sedan med R134 utan att konvertera på min gamla saab 9000 och det funkade i två år sedan sålde jag bilen men vem vet det kanske funkar än så det att oringar och sånt tar stryk tror jag bara är verkstassnack.
landy88
Där finns satser att köpa på ebay.com som funkar på både r12 och r134, sist jag köpte fick 4 burkar gas, 4 burkar olja, manometer och påfyllningsslang/ventil och instruktions-cd , det kostade mig max 800:- inklusive frakt.
https://cgi.ebay.com/ebaymotors/Freeze-12-Complete-Car-Kit-R12-Refrigerant-Replacement_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ65Q3a12Q7c66Q3a2Q7c39Q3a1Q7c72Q3a1171Q7c293Q3a2Q7c294Q3a50QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem483685a3c0QQitemZ310152373184QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories

Fler trådar i Hjälpforumet Bil