Köp en ny termostat så kan nog bli bättre för om du kör utan så får du inte upp cirkulationen och bilen går varm och kolla fläken så att den funkar.
Jag har frågat tidigare om samma problem men nu har jag fixat lite sedan sist. Det är så att bilen går för högt i temp, särskilt när jag kör i stan. På landsväg går det bättre men om det kommer en backe kan den börja koka.
Jag kör nu utan termostat men det blir inte bättre. Blockpackningen har jag bytt eftersom att den var trasig (slangarna blev som ballonger). Jag har även bytt givaren till kylarfäkten samt att jag rengjort kylaren.
Jag har varit inne på att det kan vara vattenpumpen, men den läcker varken vatten eller låter illa. På tomgång så pumpar den inte så mycket men om jag gasar på kommer det mer. Ska det vara så? Vad tror ni att det kan vara?
//Johan
Jag kör nu utan termostat men det blir inte bättre. Blockpackningen har jag bytt eftersom att den var trasig (slangarna blev som ballonger). Jag har även bytt givaren till kylarfäkten samt att jag rengjort kylaren.
Jag har varit inne på att det kan vara vattenpumpen, men den läcker varken vatten eller låter illa. På tomgång så pumpar den inte så mycket men om jag gasar på kommer det mer. Ska det vara så? Vad tror ni att det kan vara?
//Johan