Helt klart startspärren, om din bil har sån. testa med en annan nyckel först o främst. Dom andra grejerna tycker jag låter som jordfel. Börja med att kolla de grova jordkablarna mellan motor o chassi samt batteri. Försök sen kolla upp var jordpunkten för instrumentpanelen finns. Sitter det en massa eftermonterad skit, som extraljus osv? Sånt kan ibland vara inkopplat på fel vis och störa ut resten. Om du ser nåt sånt, så riv loss skiten o prova. En annan källa kan vara, men inte trolig på din bil, släpvagnskontakten om du har drag. Fast iom att det spökar mest runt hel o helv så tror jag inte på det. Men kolla.
Hejsan
Jag har en Passat 95:a som uppvisar knepiga elfel. Jag har sannolikt fel på startspärren, eftersom bilen stänger av efter 2 sek. ibland. Värre är det med instrumentbelysningen som slocknar när jag stätter på strålkastarna. Varvräknaren och klockan slocknar. Indikatorlampan för helljuset tänds. Den slocknar när jag ändrar till helljuse! När jag vrider mer innerbelysingsknappen så tänds instrumentbelysningen en aning. Då reagerar varvräknare och ind.lampan till helljuset slocknar.
Utöver detta så fungerar inte centrallåset. Alla säkringar ser hela ut.
Tacksam för alla tips och hjälp!
Jag har en Passat 95:a som uppvisar knepiga elfel. Jag har sannolikt fel på startspärren, eftersom bilen stänger av efter 2 sek. ibland. Värre är det med instrumentbelysningen som slocknar när jag stätter på strålkastarna. Varvräknaren och klockan slocknar. Indikatorlampan för helljuset tänds. Den slocknar när jag ändrar till helljuse! När jag vrider mer innerbelysingsknappen så tänds instrumentbelysningen en aning. Då reagerar varvräknare och ind.lampan till helljuset slocknar.
Utöver detta så fungerar inte centrallåset. Alla säkringar ser hela ut.
Tacksam för alla tips och hjälp!