Rrilleno56Trådstart2008-10-04Hej
Har en Passat 2,0 -95 som inte går på tomgång när den är kall men efter ca 2 min körning så är tomgången perfekt.
Är det någon som vet vad jag ska kolla eller byta ut
Rille
Har själv råkat ut på flera liknande vw modeller och fenomen och där har det varit fråga om defekta temperaturgivare till styrboxarna, som då inte bränsleanrikar tillräckligt vid just kallstarter.
Men inga andra konstigheter i motorgång osv?
Allt annat är normalt den går jämnt och fint när motortemperaturen kommit upp.
Var sitter givaren och är den lätt att byta?
Rille
Skall sitta flera givare på denna och lite beroende på motorutförande,, men normalt sitter denna på blockets långsida invid nedre kylarslangen ingång, och en vänlig VW kan säkert beskriva mera ingående för just denna modell var den exakt är placerad.