Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Passat skivor fram -07

Startad av Gurra · 2009-03-30 · 4 svar

GurraTrådstart
Hej!
Någon som bytt skivor fram på Passat 07 nya modellen. Vad det är för bultar som håller okhållaren . Om det är insex eller inbus M 12 som det är i bak.
Tacksam för svar Gurra
aw73
fram är det förmodligen bara att ta bort oken som vanligt för att frilägga skivan
(varfall är det så på Golf IV och V)
skiva sitter med en sjärnskruv som man kan behöve ta bor med hjälp av en slagskruvjmejsel bör fettas in med tex. kopparpasta innan återmontering
Henka
har också funderat på den lilla stjärnskruven, har den nån funktion överhuvudtaget? kan vara ett helvete att få bort den iaf.. kanske bara ska vara där för att skivorna inte ska ramla av på fabriken`?
slirfeldt
Denna skruv är ofta bara för att hålla skivan på plats tills man fått på fälgen som då låser fast skivan fullständigt och går denan ej att lossa med slagskruvmejsel är det urborrning som gäller och sedan bortse från denna.
jocton
@a128 42570 wrote:
fram är det förmodligen bara att ta bort oken som vanligt för att frilägga skivan
(varfall är det så på Golf IV och V)
skiva sitter med en sjärnskruv som man kan behöve ta bor med hjälp av en slagskruvjmejsel bör fettas in med tex. kopparpasta innan återmontering


Tack för svar.
Jag har nu tagit bort skivorna o svarvat dom. 312*25
Vad jag menade med okhållare = gaffeln som oket sitter i och är skruvad i navet.
Det var M12 med 21mm nyckelvidd.
Hälsningar Gurra

Fler trådar i Hjälpforumet Bil