Har du startspärr? Låter som ett fel där i så fall. Dock inte säker men en teori iaf. Men man tycker ju att verkstäderna borde ha hittat det i så fall.
har en Passat -94 2e motor bensin. Den har ett tjuvfel som uppstår
ibland. Bilen "dör" under färd. Oftast 1-2 km från start .Har stannat som
mest 6 ggr varje km, sedan går den hela vägen 40 km till jobbet.
Den kan dö vid gaspådrag eller vanlig färd eller stå på tomgång.
Inga lampor tänds , den bara dör. Försöker man starta går startmotor o bränlepump men tänder inte alls. MEN då det gått cirka 2 minuter funkar
allt som vanligt igen. Detta har pågått länge nu ca 1 år. som mest har
det varit 6 veckor mellan stoppen ibland 3 dagar på en vecka.
Har bytt tändspole, hallgivare i fördelare, rotor ,fördelarlock.
Om det skulle vara så att den inte får soppa , skulle inte lamporna i panelen
tändas då ?
Finns det någon som har en teori vad som är fel? Har haft den på 4 verkstäder
utan resultat. Börjar bli smått desperat.
ibland. Bilen "dör" under färd. Oftast 1-2 km från start .Har stannat som
mest 6 ggr varje km, sedan går den hela vägen 40 km till jobbet.
Den kan dö vid gaspådrag eller vanlig färd eller stå på tomgång.
Inga lampor tänds , den bara dör. Försöker man starta går startmotor o bränlepump men tänder inte alls. MEN då det gått cirka 2 minuter funkar
allt som vanligt igen. Detta har pågått länge nu ca 1 år. som mest har
det varit 6 veckor mellan stoppen ibland 3 dagar på en vecka.
Har bytt tändspole, hallgivare i fördelare, rotor ,fördelarlock.
Om det skulle vara så att den inte får soppa , skulle inte lamporna i panelen
tändas då ?
Finns det någon som har en teori vad som är fel? Har haft den på 4 verkstäder
utan resultat. Börjar bli smått desperat.