Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Peogot 205 XL -88 Tomgångsproblem

Startad av Ekka · 2006-09-04 · 6 svar

EkkaTrådstart
När jag startar bilen är tomgången hög, när jag sedan kör i väg blir den så låg att bilen stannar vid korstningar och rödljus, detta är mycket irreterande.

Så är den någon som kan ge ett tips till vad det kan vara för fel?
wicke
Hade precis samma problem med min brors pegueot 205 XS -87. Då var det felinställt på förgasaren så vi skruvade lite på inställningen o sen funkade det till han sålde den. Vet inte om du har förgasare på din eller insprutning?
Per Malmsten
Jag har varit och skruvat på det så den står på max men problemet är kvar.

Tillägg

Tomgången går ojämt... Saknar varvräknare så jag vet inte mellan vilka varv den går.
wicke
kollat vaccumslangar, insugspackningen?
hansson75
Vore bra om du kunde kolla upp om du har insprutning eller förgasare/elförgasare. Kolla i instruktionsboken eller låt nån kunnig kolla om du inte vet.

Lättare för oss att hjälpa då.
Per Malmsten
Det är förgasare för andra gången
Roger
om jag inte minns fel sitter det inte en el.kontakt på förgasaren rengör den kontakten för det kan vara så att det kommer in olja i kontakten som gör att den ballar ur

Fler trådar i Hjälpforumet Bil