Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Peugeot 205

Startad av Fibban · 2006-05-29 · 2 svar

FibbanTrådstart
Jag har en peugeot 205 JUNIOR -90 som inte går igenom SBP,pga för högt HC värde får vara 100 som mest mitt är över 200, samt hög co vid förhöjd tomgång. vad skall man göra? Jag har bytt olja,filter mm. samt bytt en givare som sitter vid toppen ( inte säker på vad den hette). Har även provat med k-sprit och ca: 50% E85 om möjligt så blev det värre ? Vad kan nästa steg vara?

Kjella
wicke
Lamdasonden kan behöva bytas skulle jag tro och/eller katalysatorn. Katalysatorn är jag inte säker på men har för mig att man får dåliga värden om inte den funkar som den ska. Lamdasonden sitter på främre avgasröret.
asterix
Har mistänkt detta, skall ta och prova det.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil