Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Peugeot 406 med växellåds problem

Startad av tonyek · 2011-10-26 · 4 svar

tonyekTrådstart
Hej undrar om ni vet vad som kan va fel bilen en peugeot 406 kombi 2002 5ans växel fungerar ej driver inte de är en manuell alla andra växlar fungerar ????
lenaola
troligen något i länkaget mellan spaken å själva lådan.
känns det som vanligt i spaken då du lägger i femman?
Waller1880
ja den känns som vanligt går i som den ska bara att den inte driver
lenaola
usch då.... vore det länkaget som ballat ur borde det kännas i spaken... du bör nog misstänka att växellådan sagt upp sig isåfall. Har du hört något konstigt ljud på femman eller var det ngt konstigt ljud då den slutade driva
slirfeldt
Jo förmodligen lutar det då åt ett inre fel i växellådan och bör där i så fall undersökas närmare för att exaktare kunna konstatera verkligt fel.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil