Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Pickup

Startad av Jorgen N · 2010-11-06 · 1 svar

Jorgen NTrådstart
Hej!
Jag har bytt katalysator + lamdasond men det jag undrar är inkoppling av lamdasonden.Den gamla hade 2 vita 1 svart 1 grå och det har även den nya, så min fråga är det bara att koppla ihop kablarna med respektive färg.Den nya har markeringar för värme signal osv men på den gamla står det ingeting.
boheme
@Jörgen N 63876 wrote:
Hej!
Jag har bytt katalysator + lamdasond men det jag undrar är inkoppling av lamdasonden.Den gamla hade 2 vita 1 svart 1 grå och det har även den nya, så min fråga är det bara att koppla ihop kablarna med respektive färg.Den nya har markeringar för värme signal osv men på den gamla står det ingeting.


Du har vad jag förstått köpt Lambdasond där kablarna måste skarvas in i det gamla kablaget. Du skarvar ihop respektive kabelfärg. Försök inte använda snabbkopplingar (s.k. Boschkopplingar) eller andra typer av kopplingar, det enda som duger är att löda skarvarna och isolera med krympslang för att få säker kontakt respektive bra skydd för skarven.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil