Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

polo -00 1,6

Startad av mste · 2011-04-05 · 1 svar

msteTrådstart
Hallå.
Jag håller på att bli galen, olje lampan tänds (blinkar) och släcks som den vill, tutar även 3 ggr när den tänds(lyser ej fast bara blinkar).Ibland blinkar den bara i ca 15 sek och ibland kan den släckas först efter 10 min. Kall eller varm bil kvittar den beter sig så ändå. Det kan gå dagar utan att det händer något. Har därför fått för mig att det är oljetryckskontakten så en sådan har jag köpt(original, blå, en stifts). Problemet är att jag hitta f*n inte givaren.. är ingen idiot på bilar men detta är sjukt! Har varit i kontakt med VAG och där dom säger att den ska sitta(på gaveln av toppen) gör den inte. Har bara hittat en givare med ett stift och den är GRÖN, med ett annat sorts kontaktstycke, på givaren jag köpt är det bara ett flatstift helt öppet. är det meningen att man ska klippa bort original kontaktstycket och bara sätta på en kabelsko som passar stiftet eller?? ska lägga upp bilder imorgon kväll om det inte är löst innan dess...
Hoppas nån kan hjälpa mig.
boheme
Kolla åt det andra hållet också, ring och fråga verkstan vilken färg det är på kontaktstycket och vilken typ av kontakt för det finns ju en möjlighet att du fått fel kontakt av VW reservdelar.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil