PpolopoloTrådstart2008-10-18Hej
Har en polo 01a som startar o går bra hela tiden, kan köra flera timmar o stanna o den startar utan problem, men sen så kan den ibland efter att man stängt av bilen, så startar den inte o försöker o försöker men man hör hur den tänder till o är på gång att starta ibland, nu sist så gick den igång halvt lät om den men gick inte att gasa eller nåt, som om den gick på 2 burkar eller nåt, sen klicka det till o den gick hur bra som helst, har gjort såhär nån gång ibland, sen går den hur bra som helst i veckor,, men denna gången då tände sig motorlampan o lämna in bilen på en sådan service så tar Normans säkert 1000 bara för att se bilen,, nån som har nåt tips på vad det kan vara?????
att motorlampan tänds betyder det att bilen har lagrat en felkod... att läsa ut denna felkod kan ge tipps om vad som är fel. Denna bil bör gå att läsa med en sk OBD II läsare viket är en billig liten pryl. MEN OBS vw stöder inte normalt obdII protokoll så se till att du får en läsare som klarar att läsa av din bil.
Dessa läsare kan köpas tex Här
www.24.se