@turboture 63259 wrote:
Kan vara den anordning som ger info till systemet om läget på gasspjället, ofta kallad gasspjällslägesgivare. Kan även vara tomgångsmotor eller liknande luftreglerande anordning vid tomgång. En annan möjlighet är läcka eller läckor i vacuum eller luftslangar, prova att spruta lite startgas runt dessa slangar. Om det sker en förändring i motorns gång har du hittat en läcka. Kontrollera även luftfiltret. Kan också vara EVAP-systemet (tankventilationen) som normalt består av en ledning (oftast slang) som går mellan tank och en kolkanister som brukar sitta i eller nära motorrum. Kolkanistern har en ventil i toppen som styr tankångorna och är vacuumstyrd. Det brukar gå två slangar mellan kolkanister och insug.
Mvh Janne
Min polo har fått ryckig tomgång, lånade en odb2 testare
och får felkod: P2101 Throttle Actuator Control Motor Circuit Range/Performance
har någon tipps?
Kan vara den anordning som ger info till systemet om läget på gasspjället, ofta kallad gasspjällslägesgivare. Kan även vara tomgångsmotor eller liknande luftreglerande anordning vid tomgång. En annan möjlighet är läcka eller läckor i vacuum eller luftslangar, prova att spruta lite startgas runt dessa slangar. Om det sker en förändring i motorns gång har du hittat en läcka. Kontrollera även luftfiltret. Kan också vara EVAP-systemet (tankventilationen) som normalt består av en ledning (oftast slang) som går mellan tank och en kolkanister som brukar sitta i eller nära motorrum. Kolkanistern har en ventil i toppen som styr tankångorna och är vacuumstyrd. Det brukar gå två slangar mellan kolkanister och insug.
Mvh Janne