Alltid vid liknande symtom bör man först säkerställa att både gnista som bränsle verkligen finns, men att testa med då den är tjurigt på starten är att då dutta lite startgas i insuget och startar den lätt då är det mest troliga bränslerelaterat problem och märks ingen skilnad så är det toligt tändrelaterat problem.
Likaså efter lite nötande med en startvägrande bil så brukar det lukta rätt mycket bränsle bakom en sådan bil och i så fall får den iaf tillräckligt av den varan så att säga misstänker att denna modell är lite för ny för att ha kallstartsventil, snarare så att dess tempgivare är dålig.
Även en bränslepump kan låta/surra men ändå var defekt,, det säkraste där är att kontrollera att bränsletrycket är rätt.
Likaså efter lite nötande med en startvägrande bil så brukar det lukta rätt mycket bränsle bakom en sådan bil och i så fall får den iaf tillräckligt av den varan så att säga misstänker att denna modell är lite för ny för att ha kallstartsventil, snarare så att dess tempgivare är dålig.
Även en bränslepump kan låta/surra men ändå var defekt,, det säkraste där är att kontrollera att bränsletrycket är rätt.