SSurraTrådstart2009-01-06hejsan,
Har en VW Polo, årsmodell 2000, oljelampan lyser fast det finns olja, vad kan det vara för problem?
Vilken av lamporna .låg nivå eller lågt oljetryck ??
SKulle tro att det bara finns en "oljelampa" och att den i detta fall indikerar felaktigt oljetryck. Prova i första hand att byta olja och oljefilter. Om felet kvarstår föreslår jag en kompressionsprovning.
Och som vanligt: Finns det felkoder?
För mig med att denna bara han en ordinär oljertryckslampa som det även hänt att dess givare havererar, men iaf denna lampa släcks så aldrig inte ens efter en kallstart?
Pröva annars som föreslagna oljebyte och se om det har effekt och så det vanliga låt avläsa eventuella felkoder,,,,