Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Pontiac transport 2,3 16v

Startad av pontiacen · 2009-04-05 · 1 svar

pontiacenTrådstart
Hej alla hjälpande! Jag råkar ha en Pontiac Transporter 93 men en 4 cylindig motor som endast gått 16000mil. Har ett lustigt fel som jag inte får ordning på trots att den varit inlämnad på verkstad. Man har bytt någon tomgångsmotor och någon motor till som sitter vid insugsröret enligt felprognos.Men det tycks inte vara det felet. Nu är det så att motorlampan tänds vid tomgångsvarv. Det skall finnas enligt uppgift något som sitter vid vevaxeln, någon kännare eller vad det heter. Finns någon här ute som kan något om dessa lik. Jag börjar tro att det bara går att använda bileländet som fyllning snart. haha! Jag är tacksam för alla upplysningar jag kan få! Bilen är importerad men det har ju inget med saken att göra. För övrigt har den gått kanon men snart har jag blivit flintis för bileländets skull!:confused:
slirfeldt
Det är troligt vevaxellägesgivaren som menas och som kan strula en del, men hur visas dess symtom? Ganska ovanligt annars med fyra i dessa bilar.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil