Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

pontiac transsport startproblem

Startad av sotarn1 · 2008-03-12 · 1 svar

sotarn1Trådstart
jag har en transsporter -92 3,8 liters v6 som går bra medans den är kall men bara dör när den blir varm startmotorn går hela tiden men den tänder bara till när man försöker att starta den igen sen dör den. väntar man 5 minuter så går den ett tag igen. har blåst ren soppa ledningarna bytt tändspolar och batteri men utan resultat. det verkar vara fler som haft problemet, vore tacksam för svar om någon vet vad som är problemet. m.v.h. sotarn:
fierywater
Jag hadde exakt samma problem, var Crank Shaft Sensor som sitter innanför svängdämparen som var felaktig.
Kolla felkoden.
Jag lyckades inte få bort svängdämparen själv, utan var tvungen att lämna in bilen.
Givaren skall monteras med hjälp av en fixtur, så det kan vara bra att lämna till experter.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil