Fann ett troligt svar igår kväll på ett engelskspråkigt forum
Köpte en Peugeot 306 1.6 -00 med automatlåda i helgen.
Efter c:a 10 mils körning så börjar lådan uppträda mysko. Under 100 km/tim så kan den slänga i 3:an och vill därefter inte växla upp igen till 4:an. Signalerar med blinkande "Sport" och "Snö" lampa att det är systemfel. Sker det över 100 km/tim så börjar bara lamporna blinka, när man sedan saktar ned dunkar den i 3:ans växel.
Stannar bilen, startar om den och därefter funkar allt normalt i x antal km till innan det händer igen. Kan ibland köra i flera timmar innan det sker o ibland bara någon km.
Någon idé?
Mats
Efter c:a 10 mils körning så börjar lådan uppträda mysko. Under 100 km/tim så kan den slänga i 3:an och vill därefter inte växla upp igen till 4:an. Signalerar med blinkande "Sport" och "Snö" lampa att det är systemfel. Sker det över 100 km/tim så börjar bara lamporna blinka, när man sedan saktar ned dunkar den i 3:ans växel.
Stannar bilen, startar om den och därefter funkar allt normalt i x antal km till innan det händer igen. Kan ibland köra i flera timmar innan det sker o ibland bara någon km.
Någon idé?
Mats