Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Problem Automatlåda Peugeot 306

Startad av Bluetrack · 2008-01-29 · 1 svar

BluetrackTrådstart
Köpte en Peugeot 306 1.6 -00 med automatlåda i helgen.

Efter c:a 10 mils körning så börjar lådan uppträda mysko. Under 100 km/tim så kan den slänga i 3:an och vill därefter inte växla upp igen till 4:an. Signalerar med blinkande "Sport" och "Snö" lampa att det är systemfel. Sker det över 100 km/tim så börjar bara lamporna blinka, när man sedan saktar ned dunkar den i 3:ans växel.

Stannar bilen, startar om den och därefter funkar allt normalt i x antal km till innan det händer igen. Kan ibland köra i flera timmar innan det sker o ibland bara någon km.

Någon idé?
Mats
mrgecko.se
Fann ett troligt svar igår kväll på ett engelskspråkigt forum

Fler trådar i Hjälpforumet Bil