Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Problem automatlåda VW Caravelle VR6 -96

Startad av Stefan Vasteras · 2009-09-26 · 4 svar

Stefan VasterasTrådstart
Hej.

I dag brakade min automatlåda (tror jag?)

Den driver inte alls oavsett vilken växel jag lägger i. Men det hörs ett skorrande ljud när man lägger i Driven eller någon av de andra växlarna. När man återgår till parkering så låter det extra mycket.

Vad kan felet vara? Trasig låda eller converter?

Någon som har ett hum om vad en reparation kan gå på? Är det värt att lämna in och laga?

Jag kanske inte har beskrivit felet tillräckligt för att någon skall kunna svara. Men ställ gärna kompletterande frågor.
berit
Låter som ras...:x

Minst 8 timmar på verkstan , á 800-1500:-, beg låda från www.laga.se el www.bildelsbasen.se

Vad tycker du själv, är den fin?

Vad går sönder här näst...VR6 är ju kända för kamkedje-ras...:utrop

Kan nog vara dax att skrota...köpa ngt med bättre total ekonomi på sikt :upp
aw73
sälj den till polen annars
eller en uppköpare som exportera den till något låglöneland
polco
Har du kollat så att det inte är en drivknut som är trasig?
victoria
Borde det då inte låta illa vid bogsering?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil