Om den har förgasare så ta isär den och blås rent med tryckluft. Kolla att nålventilen stänger som den ska. Kolla även bränslepumpen. Om den håller på att ge upp kan symptom som du nämnt uppstå.
En kompis till mig har skaffat sig en gammal Micra -87. Bilen går för det mesta hur bra som helst och drar lite soppa, men ibland så börjar den rycka och ibland också dö (för att starta hur lätt som helst sen direkt igen). Håller aldrig i sig länge och händer väldigt oregelbundet. Oftast sker det i uppförsbackar och på motorväg, men kan också ske lite var som helst egentligen.
Det jobbiga är ju att det är så svårt att felsöka då den kan vara snäll en dag och jävlas nästa.
Tändninstiftet, tändningskablarna och bränslefiltret är bytt på den, men även fler saker (ska kolla och återkomma).
Är det någon som har något tips på vad man skulle kunna prova för att lösa detta problem ?
Det jobbiga är ju att det är så svårt att felsöka då den kan vara snäll en dag och jävlas nästa.
Tändninstiftet, tändningskablarna och bränslefiltret är bytt på den, men även fler saker (ska kolla och återkomma).
Är det någon som har något tips på vad man skulle kunna prova för att lösa detta problem ?