PPappa MeckTrådstart2010-09-19Hejsan!
Hoppas på att kunna få lite hjälp att fixa bilen härifrån. Är ingen meckare men är fattig nog för att våga prova på hemmalagning...
Problemet: Igår fungerade bilen som den skulle. Idag är det fel. När man låser den med fjärrkontrollen, låser den först alla sina lås men så fort man hört att de gått igen, öppnas alla låsen igen. Trodde först att det var fel på själva fjärrisen så jag provade med nycklen. Exakt samma resultat.
Vad kan detta bero på tro? Hur fixar man det på bästa sätt?
P.S.
Vet inte vad det är för årsmodell på bilen men den är röd... Troligen är det en 99:a
Tacksam för svar.
Ha haa!!!
Problemet är fixat! Idiot som man är hade jag lyckats klämma ärmen på frugans täckjacka i en av bakdörrarna så att den inte gick igen helt. Lättfixat, billigt och nu är allt bra.
Man får nog vara glad att man inte tog DET till verkstaden...
Är alla handtag/dörrar i stängt läge, eller har något fastnat halvöppet?
På min Scorpio så låses c-låset upp omedelbart ifall man rör något dörrhandtag under låsning, kanske är så på din bil med?
Edit: Se där, bra med enkla fel...
haha!
känner igen problemet, hade samma på en gammal omega men det berodde på att jag kängat in framdörren så bucklan antagligen låg emot och tryckte mot nåt i dörren. kunde låsa upp genom att luta knät mot dörren. :)