Hej!
Jag har problem med min caravelle, det är något med elsystemet som inte stämmer. :q Symptomen är:
1. Tändingslåset glappar. Man brukar få trixa lite med nyckeln, så funkar det.
2. Heljuset funkar inte som det ska. Håller man in spaken så går helljuset igång, men det går inte att "låsa" helljuset så att det fortsätter att lysa när man släppt spaken.
3. Nattbelysningen till instrumentpanelen fungerar inte. (Kopplat till punkt två ovan, det går helt enkelt inte att sätta på "nattbelysning" och jag antar att det är därför helljuset krånglar).
4. Blinkerserna funkar sporadiskt. Oftast fungerar de, blinkern går igång och den lilla gröna indikatorlampan blinkar. Ibland lyser istället den gröna indikatorlampan med fast ljus, och blinkern går inte igång.
5. Batteriet laddar ur väldigt snabbt, och ladder inte upp tillräckligt mycket, inte ens vid långa körningar.
Frågor:
1) Är det någon som upplevt liknande problem, eller som har någon aning om hur jag kan lösa det?
2) Om inte, vet någon var jag kan få tag i ett elschema, så att jag kan utreda problemet vidare på egen hand?
Väldigt tacksam för svar eller idéer på hur jag kan gå vidare! :)
Hälsningar,
Mattias
Jag har problem med min caravelle, det är något med elsystemet som inte stämmer. :q Symptomen är:
1. Tändingslåset glappar. Man brukar få trixa lite med nyckeln, så funkar det.
2. Heljuset funkar inte som det ska. Håller man in spaken så går helljuset igång, men det går inte att "låsa" helljuset så att det fortsätter att lysa när man släppt spaken.
3. Nattbelysningen till instrumentpanelen fungerar inte. (Kopplat till punkt två ovan, det går helt enkelt inte att sätta på "nattbelysning" och jag antar att det är därför helljuset krånglar).
4. Blinkerserna funkar sporadiskt. Oftast fungerar de, blinkern går igång och den lilla gröna indikatorlampan blinkar. Ibland lyser istället den gröna indikatorlampan med fast ljus, och blinkern går inte igång.
5. Batteriet laddar ur väldigt snabbt, och ladder inte upp tillräckligt mycket, inte ens vid långa körningar.
Frågor:
1) Är det någon som upplevt liknande problem, eller som har någon aning om hur jag kan lösa det?
2) Om inte, vet någon var jag kan få tag i ett elschema, så att jag kan utreda problemet vidare på egen hand?
Väldigt tacksam för svar eller idéer på hur jag kan gå vidare! :)
Hälsningar,
Mattias