BblommanTrådstart2008-09-01tjena är det någon som kan svara på min fråga ang, ford explorer-92,
jag har vibrationer i framvagnen mellan 90km-120km,har bytt däck,balanserat däckena,en del säger att jag ska göra en hjulinställning,men man vet ju inte riktigt vad man ska göra för allt man gör kostar bara en massa pengar,har ett problem till när jag lägger i 4hjulsdriften så vill den dra åt vänster,ochnär jag svänger åt höger så låter det något i drivaxeln,taksam för svar.
rent spontant så känns det som en dålig drivknut..
Japp absolut drivknut!!!!
Troligen i den vibrationerna ligger också... men hursomhelst är ju en drivknut (VÄNSTER FRAM) kass börja med att byta den..
@blomman 35510 wrote:tjena är det någon som kan svara på min fråga ang, ford explorer-92,
jag har vibrationer i framvagnen mellan 90km-120km,har bytt däck,balanserat däckena,en del säger att jag ska göra en hjulinställning,men man vet ju inte riktigt vad man ska göra för allt man gör kostar bara en massa pengar,har ett problem till när jag lägger i 4hjulsdriften så vill den dra åt vänster,ochnär jag svänger åt höger så låter det något i drivaxeln,taksam för svar.
har bytt drivknut fram,båda två i kardanen,bytt framhjulslager,ingen skillnad ska byta spindellederna också för det är glapp i dom med,hoppas att det hjälper.
Tråkigt att du ännu inte fått till detta och en framvagnsinställning som sådan råder högst troligt inte bott på detta problem med vibrationerna, är med annars med dessa symtom till att iaf en drivaxel fram är skev och som bör kunna konstertas med bilen upplyft och samtidigt roterar på hjulen.
Men du har alltså kvar oljudet vid högersvängar? Går det att försöka lokalisera var det kommer i från, som tex olika belastningar, med eller utan fyrhjulsdrift?