PParviTrådstart2011-01-23Hej.
Det började med att den började smårycka precis som att den skulle frysa & stannade 2ggr men gick igång. Så jag bytte filter & provstartade, den gick igång men stannade när dieseln var slut i slangen från filtret. Fick inte handpumpen att suga fram diesel till filtret. Då provade jag att fylla manuellt & pumpa sedan men det gick inte, då vickade jag filtret så att pumpen hamnade snett nedåt. Då fick jag upp tryck så då provstartade jag då gick den igång igen & gick bra så då skulle jag vicka upp filtret & skruva fast det men då stannade den direkt. Så jag vickade filtret på sidan igen & fick upp tryck & startade den & den gick bra samma sak hände när jag skulle skruva fast filtret den stannade. Då tänkte jag att då får väl det sitta lutande när den ändå går så jag skulle ta en provtur ut på vägen ettan & när jag skull lägga i tvåan då stannade den igen. Men jag fick igång den igen men det stannar när jag skall köra. Jag har fått tips att jag skall byta filterhållaren där handpumpen sitter men den verkar fungera när jag har provat att pumpa när jag hade skruvat isär filterhållaren.
Tacksam för alla tips
MVH Parvi
Jag hittade felet det var filterhållaren med handpumpen på som var trasig det sitter ett membran i pumpen tror jag som måste gått sönder.
MVH Parvi