Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

problem med ( hög system tomgång)

Startad av hazhar · 2010-01-26 · 1 svar

hazharTrådstart
hej -- jag har en opel astra 94. gick inte genom besiktning pga hög system tomgång .. hjälp ??
slirfeldt
Vad ligger varvtalet på? Är det konstant eller varierar det? Brukar kunna vara dess tomgångsmotor/ventil: https://bilder.lagabasen.se/delar/1088/1088175708vy1.jpg som endera kärvar eller är defekt.

Det brukar kunna höras att/om det klickar till i detta varje gång tändningen slås på och är det den som är orsaken kan man rädda den genom att lossa dess slanga och spraya lite smörja och se till att dess ventil rör på sig.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil