Troligt är det just denna högra kontakt som ligger och jordar konstant, så denna bör troligt bytas ut, för att få belysningen och bränslepumpen att fungera igen.
Hallå.
Jag har lite trassel med innerbelysningen i min Golf 1,6 - 2001, den vägrar att sluta lysa även vid stängda dörrar.
Både summern som varnar för "glömt lyse" och bränslepumpen som skall starta en liten stund när man öppnar förardörren har också slutat fungera.
Har varit hos en VAG verkstad som såg att passagerardörren inte visas som stängd i deras dator, därför slocknar inte belysningen.
Dom sade att mest troligt är det microbrytaren i höger dörrlås eller styrenheten för centrallåset som spökar.
Det gick inte att via VAG's dator säga exakt vad problemet är och kan då bli hur dyrt som helst att reparera.
Någon som kanske har några erfarenheter att dela med sig av i detta ämne?
S-G :)
Jag har lite trassel med innerbelysningen i min Golf 1,6 - 2001, den vägrar att sluta lysa även vid stängda dörrar.
Både summern som varnar för "glömt lyse" och bränslepumpen som skall starta en liten stund när man öppnar förardörren har också slutat fungera.
Har varit hos en VAG verkstad som såg att passagerardörren inte visas som stängd i deras dator, därför slocknar inte belysningen.
Dom sade att mest troligt är det microbrytaren i höger dörrlås eller styrenheten för centrallåset som spökar.
Det gick inte att via VAG's dator säga exakt vad problemet är och kan då bli hur dyrt som helst att reparera.
Någon som kanske har några erfarenheter att dela med sig av i detta ämne?
S-G :)