Om toppackningen är paj kan den ta vatten där utan att något annat märks. Dock brukar man få högt tryck i kylsystemet samt att det brukar lukta avgaser i expansionskärlet. Vit rök i avgaserna samt risig kupevärme är ju oxo klassiska tecken. Om tex kylaren läcker bara lite kan det vara svårt att se, då det dunstar direkt. Ett tips är att provtrycka systemet med kall motor, mycket lättare att se läckaget.
Har problem med att min kylare tar vatten, den läcker inte alls.
Vad jag hört så kan det vara toppackningen men den visar inga av dom fel som jag hört. Finns där något annat det kan bero på eller är det helt enkelt toppackningen..
Bilen är en Ford Escort kombi årsmodell 1993.
Vad jag hört så kan det vara toppackningen men den visar inga av dom fel som jag hört. Finns där något annat det kan bero på eller är det helt enkelt toppackningen..
Bilen är en Ford Escort kombi årsmodell 1993.