TThessGTrådstart2010-08-05Hej! Har en gammal Opel Astra -92 som krånglat med lyset.
När jag har vanligt halvlyse på så lägger den sig i något dumt läge och sätter på helljuset, trots att det är avstängt. Ett tag så var det bara att peta till på det och så var det lugnt, sen smörjde jag med sån där olja på sprayburk och problemet försvann. Nu är det tillbaka trots att jag har smörjt, men nu kan jag inte få ur hellyset på annat sätt än att faktiskt sätta den i hellyse-läge!
Hellyset går ju inte igång eftersom man har det avstängt på bilen om dagarna, men kan bli lagom kul att köra mörkerkörning och behöva vrida på och av hela lyset varje gång man får möte eller ligger bakom någon.
Vad göra?
Jag tror att du måste byta ut kontakten i fråga.
Mvh Janne