Vet att jag för några år sedan höll på med en sådan bil och där har jag för mig att det var vevaxelgivaren (impulsgivare) som var defekt, som då gav liknande symtom, denna skall med vara kontrollerbar för undvikande av onödigt byte, har dock inga mätvärden för denna.
Jag behöver hjälp med min Opel Corsa A -88 som utan förvarning bara dör.
Problemet har blivit värre med tiden då den dör allt en kortare tid efter jag startat bilen. Nu dör den efter cirka 1-2 minuter och måste stå ett par timmar innan jag kan starta den igen.
Bilen startar ändå väldigt lätt utan problem.
Efter att billen dött så bestämde jag mig för att kolla om den fick någon gnista och det fick den inte. Jag har bytt tändspole och batteri. Kan det vara något annat t.ex. någon givare eller styrdon?
Tack på förhand
Problemet har blivit värre med tiden då den dör allt en kortare tid efter jag startat bilen. Nu dör den efter cirka 1-2 minuter och måste stå ett par timmar innan jag kan starta den igen.
Bilen startar ändå väldigt lätt utan problem.
Efter att billen dött så bestämde jag mig för att kolla om den fick någon gnista och det fick den inte. Jag har bytt tändspole och batteri. Kan det vara något annat t.ex. någon givare eller styrdon?
Tack på förhand