Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Problem med ojämn gång, Mercedes

Startad av kendesign · 2012-09-02 · 1 svar

kendesignTrådstart
Hej!

Jag har nyligen köpt mig en Mercedes Slk230 '99 som gått 16000 mil. Skön bil att glida med men har nu fått litet bekymmer.
När det stått still i några dagar så är den riktigt trögstartad och känns som att den går på 3 cylindrar när den kommer igång. Men när man väl får igång den då kan den gå kanonfint efter att man gett lite gas. Kompressorn funkar fint också.
Den går även ojämt på tomgång och jag ser att tomgången kan svajja lite. Det har blivit värre de senaste dagarna.
Det luktar även mycket bensin om den, främst från avgasröret.
Har någon några idéer på vad det kan vara?

Med vänlig hälsning
Puman
Oj, det kan vara mycket fel där...
Allt från fukt på något i elsystemet, typ fördelare, tändkablar oxid vid nämnda ställen..
Att det luktar bensin kan vara att det rinner igenom mycket obränd bensin genom motorn....

Mitt tips är att du kollar alla elanslutningar, vilket skick är kablarna i har du möjlighet att byta tändkablar mot nya/nyare... Kollat tändstiften?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil