UuuddsaTrådstart2008-03-23Hej alla!!!
Har problem med min värmefläkt. Den funkar inte,
har en Renault Laguna 96 RXE. Fläkten är med inbyggd fläktmotstånd.
Service lampan lyser på panelen, har testat fläkten funkar, men
kommer ingen ström till den. Har kollat säkringarna o de är OK, men hittar
inte felet...
Kan nån hjälpa mig med detta:confused:
Kolla fläktknappen, ta bort kontakten och kolla så du har ström fram till knappen.
Ooutlawcruisers2008-03-23 · #@Tåjååta 30348 wrote:Kolla fläktknappen, ta bort kontakten och kolla så du har ström fram till knappen.
Ström finns i kablarna o fläkten funkar om man kopplar den direkt till aggregat,
men när man kopplar kontakten så funkar den inte iaf.
Det är mycket mystiskt. Kan inte vara nåt annat fel. Har kollat stora
säkringarna som sitter under ratten. alla verkar vara OK. Detta verkar vara
vanligt fel med Laguna...:mad:
Ooutlawcruisers2008-03-26 · #Nu är de åtgärdat... Lödningarna på kretskortet i säkringsdosan hade släppt.
Nu är de löddat igen o funkar perfekt...
Hej!
Jag sliter med min renault och jag misstänker att vi har samma problem. Fick en rökpuff i bilen sedan stannade fläkten. Jag har lossat fläkten och mätt upp den, kontakten till fläkten är helt utan ström. Säkringen hade gått och den är bytt men nada fläkt. Jag mäter spänning över säkringen och där finns ström. Jag misstänker nu som dig ett problem på kortet alt ecc enheten som något hänt i. Tacksam för info om hur jag lossar säkringsdelen och om du vet ecc enheten.
/Andreb
@uuddsa 30347 wrote:Hej alla!!!
Har problem med min värmefläkt. Den funkar inte,
har en Renault Laguna 96 RXE. Fläkten är med inbyggd fläktmotstånd.
Service lampan lyser på panelen, har testat fläkten funkar, men
kommer ingen ström till den. Har kollat säkringarna o de är OK, men hittar
inte felet...
Kan nån hjälpa mig med detta:confused:
hejsan det väldigt enkelt att återgärda ... jag hade samma fel i min renault..... ring upp mig 0737879615
Tthomas43212010-03-21 · #fujtsumm>varför inte bara berätta?
Skulle nyss tagit ut fläkten för att kolla den om inte temperaturen rasat några grader medans jag höll på och nu så vräker snön ner... Jag som trodde våren var på väg.
Återkommer när jag testat fläkten!
Tthomas43212010-03-21 · #BTW, försökte hitta själva panelen på
https://www.bildelsbasen.se, men jag kan inte hitta den till min laguna... displayen för temperaturen är lite trasig, visar inte hela siffror...