Även balken går att erätta med ett antal domkrafter och pallbockar som kan ge motorn stöd underifrån.
Jag har aldrig centerat en koppling med centreringsdorn använder förlängaren till 1/2 tums hyllsan som jag roterar i hålet och detta tillsammans med ögonmåttet funkar görbra bara man är petimeternoggrann. Skulle det hamna fel får du inte ihop det så det är bara att prova sig fram tillslut går det.
Är du osäker på ditt ögonmått går det även om det är lite bökigt att använda växellådan till att centrera med men då behöver du assistenter då lådan är otymplig och tung. Sätt isåfall lamellen löst åtdragen (så den kan glida rätt) innanför tryckplattan tryck in växellådan och ta loss den nu sitter lamellen centrerad och det är bara att dra åt tryckplattan.
Saknar du känsla i armen för hur hårt bultar ska dras kan du behöva en momentnyckel så du inte drar förhårt/för löst
Jag har aldrig centerat en koppling med centreringsdorn använder förlängaren till 1/2 tums hyllsan som jag roterar i hålet och detta tillsammans med ögonmåttet funkar görbra bara man är petimeternoggrann. Skulle det hamna fel får du inte ihop det så det är bara att prova sig fram tillslut går det.
Är du osäker på ditt ögonmått går det även om det är lite bökigt att använda växellådan till att centrera med men då behöver du assistenter då lådan är otymplig och tung. Sätt isåfall lamellen löst åtdragen (så den kan glida rätt) innanför tryckplattan tryck in växellådan och ta loss den nu sitter lamellen centrerad och det är bara att dra åt tryckplattan.
Saknar du känsla i armen för hur hårt bultar ska dras kan du behöva en momentnyckel så du inte drar förhårt/för löst