Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Problem med vindrute-torkarna

Startad av lysdiod · 2003-09-27 · 5 svar

lysdiodTrådstart
Halå.

Åker just nu i en Saab 99 -84:a. När jag åkte iväg en sväng i dag så fungerade impulstorkarna helt okay. En timma senare när jag tar bilen för att åka hemåt igen så funkar de inte. Impulsläget fungerade inte överhuvud taget. Det "vanliga" läget och det "snabba" fungerar dock bra. Men när man stänger av torkarna så stannar de där de är, går alltså inte ner igen..

Vore tacksam om någon hade nått bra tips på vad det kan vara... Något relä kanske???

Tack på förhand.. //Daniel
beolover
byt till en annan torkarmotor, har för mig att den sitter ganska bra till på 99an .
Henka
skulle tro at reät har lagt av ..hade ett liknande problem på min scorpio..prova byt det innan du byter torkarmotor
CarMan
Henka wrote:
skulle tro at reät har lagt av ..hade ett liknande problem på min scorpio..prova byt det innan du byter torkarmotor

Låter som om strömen till en krest saknas.
1: kolla säkringar
2: Kolla reläer
:3: torkarmotor
lysdiod
Okay tackar..

Någon som vet vart reläet till torkarmotorn sitter?
Henka
vet ej var den sitter på din bil men det brukar sitta i boxen bredvid dom andra reläna

Fler trådar i Hjälpforumet Bil