Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

radioproblem efter batteribyte, hjälp?

Startad av kajsa · 2008-01-29 · 4 svar

kajsaTrådstart
Jag bytte nyligen batteri påmin Opel Astra. Efter batteribytet blev bilradion nollställd och går nu inte att ställa in igen. Inte heller går det att lyssna på radio. När man försöker står det SAFE. I handboken står det ingenting om detta. Nån som vet vad jag ska göra åt det?
Natty
Hej

Det du behöver är en fyrsiffrig kod. Den behövs för att "låsa upp" radion.

Håller tummarna att någon sparat det i dina papper.

Lycka till
hotkim
Jag har hittat ett papper som har med ration att göra, där finns en rad som heter "safe"... problemet är att koden innehåller nollor, och de sifforr som finns på panelen är 1-6 (finns andra koder också, även de innehåller siffror som itne går att trycka)...
MMoberg
står det inte 0000 i displayen nu då?

För att få in kod 1061:
så trycker du 1 ggr på knapp 1.
0 eller 10ggr på knapp 2
6 ggr på knap 3 osv.
sigge21
@trekko 28528 wrote:
står det inte 0000 i displayen nu då?

För att få in kod 1061:
så trycker du 1 ggr på knapp 1.
0 eller 10ggr på knapp 2
6 ggr på knap 3 osv.


Det är helt olika system på olika fabrikat, har faktiskt inte sett någon stereo som haft nollor i koden....

Fler trådar i Hjälpforumet Bil